Muzyka fortepianowa XIV

PS-74

Nowy produkt

Autor: Praca zbiorowa

Tytuł: Muzyka fortepianowa XIV

Więcej szczegółów

14,00 zł brutto

Więcej informacji

Problematyka:

I. Szymanowski - Chopin - Mazurki, Karol Szymanowski w swoich utworach fortepianowych, Mazurki - Dziennik intymny Chopina - inspiracja Szymanowskiego muzyką Podhala, Mazurek Fortepianowy - gatunek In statu nascendi-, Mazurki Romana Maciejewskiego. Typologia form, Mazurki F. Chopina w interpretacjach laureatów nagrody specjalnej na międzynarodowych konkursach pianistycznych im. F. Chopina w Warszawie w latach 1927-2005;

II. W kręgu wielkich romantyków, Reminiscencje form sonatowych w liryce fortepianowej Schuberta i Mendelssohna, Inspiracje literackie w twórczości F. Liszta na podstawie Après une lecture du dante, Fantasia - Quasi sonata, Marsz i reminiscencje na ostatnią podróż G. Rossiniego, Nowatorskie elementy fortepianowej twórczości Johannesa Brahmsa;

III. Przywracanie pamięci, Zarys genezy gatunku klavierstück, Muzyka fortepianowa w Krakowie w I poł. XIX w., Zapomniana twórczość fortepianowa J. Wieniawskiego (1837-1912), Alexis Hollender i jego utwory fortepianowe - charakterystyka zapomnianej twórczości, Zarys twórczości fortepianowej J. Sarneckiej, Samuił Fernberg - człowiek kompozytor, pianista i jego idee artystyczne, Musikalische dialoge kammermusikalischer klavier - und Retrospektive - aspekt + (streszczenie: muzyczne dialogi pianistyki kameralnej i muzyki wokalnej ukraińskich kompozytorów widziane w aspekcie retrospektywy),

IV. Z problematyki XX wieku, Romanticism in the musical language of Janko Ravnik + (streszczenie: Romantyzm w języku muz. J. Ravnika, Sonatiny fortepianowe T. Kasserna z punktu widzenia stylu muzycznego, Iter ad orientem w twórczości fortepianowej Giacinto Scelsiego, Muzyczne ratio i emotio w twórczości fortepianowej A. Panufnika, Fortepianowa twórczość T. Bairda, Z badań nad polską etiudą fortepianową I poł. XX w., "...Ich bin ja auch kein klevierspieler". Paul Hindemith als pianist + (streszczenie:"..Nie jestem przecież żadnym pianistą". Paul Hindemith jako pianista;

V. Aspekty twórczości współczesnej, Strategie intertekstualne w Ewokacjach na fortepian i orkiestrę smyczkową J. Świdra, Determinanty stylistyczne Koncertu na fortepian i orkiestrę W. Kilara, O fortepianie w operze na przykładzie Najdzielniejszego z rycerzy K. Pendereckiego i M. Stachowskiego, Fortepian w twórczości Avo Pärta - faktura, środki techniki wykonawczej, funkcja,: Snorri Sigf's Birgisson: Píanólög fyrir byrjendur. Kilka uwag o dziele. "Mówiący Fortepian" w twórczości T. Wieleckiego, Koncert na fortepian i orkiestrę A. Dziadka, Multiplikacja fortepianów, czyli o poszukiwaniu muzycznej utopii;

VI. Sztuka pianistyki, Teodor Leszetycki - wielki nauczyciel pianistów, K. Szafranek - pianista, pedagog i jego wkład w rozwój pianistyki polskiej, problem czytania nut i jego wpływ na efektywność kształcenia pianisty, Muzyka kameralna w kształceniu młodych pianistów, Muzyka współczesna w repertuarze młodych pianistów. Rys problematyki;

VII. Budownictwo i kultura w Gdańsku, Johann Werner Woge - gdański budowniczy klawesynów, Georg i Edith Haupt w życiu muzycznym Gdańska, Gdańskie środowisko kompozytorskie i jego muzyka fortepianowa w perspektywie wybranych aspektów pedagogiki miejsca.

 

Gdańsk, 2007
Stron 599